close

~~很讓我懷念的一個遊戲~~
高中時身體不好
曾休學一段時間在家休養
後來堂哥借了我這款遊戲玩
之後就瘋狂迷上Final Fantasy VIII
那時候天天窩在房間裡玩(汗)
所以Final Fantasy一系列只對VIII印象最深刻
現在有時候看看動畫還是很感人^^

 

Final Fantasy VIII - 主題曲 Eyes On Me

 

Final Fantasy VIII  [Ending]

Eyes On Me  主唱:王菲

Whenever sang my song
不論在何時唱著我的歌

On the stage, on my own
舞臺上也好,獨自一個人也罷

Whenever said my words
不管甚麼時候說著我的言語

Wishing they would be heard
希望能被聽見
 
I saw you smiling at me
我看見你對我笑
 
Was it real or just my fantasy
那是真的或只是我的幻想

You'd always be there in the corner
你一如往常的出現在角落

Of this tiny little bar
在這個微不足道的小酒吧裡

My last night here for you
這是我為了你在這裡的最後一夜

Same old songs, just once more
再次唱著一些同樣的老歌

My last night here with you?
這是我和你在一起在這裡的最後一夜嗎?

Maybe yes, maybe no
也許是,也許不是
 
I kind of liked it your way
我有點喜歡你的方式

How you shyly placed your eyes on me
以如此羞澀的眼神注視著我

Oh, did you ever know?
喔,你可曾知道?

That I had mind on you
我已在乎你良久

Darling, so there you are
親愛的,你就在那裡

With that look on your face
臉上帶著那樣的表情

As if you're never hurt
好像你從未受傷過

As if you're never down
好像你從未消沈過

Shall I be the one for you
(我想問)我是否該成為那位對你而言

Who pinches you softly but sure
的確柔和地困擾你的人?

If frown is shown then
如果你皺眉的話

I will know that you are no dreamer
我將了解你不是個(對我)有夢想的人

So let me come to you
所以,讓我到你的身邊

Close as I wanna be
如我所想的去接近你

Close enough for me
近到足夠讓我

To feel your heart beating fast
感受到你的心飛快的跳著

And stay there as I whisper
並且留在那裏當我對你呢喃

How I loved your peaceful eyes on me
我多麼愛你用安詳的眼神注視我

Did you ever know
你曾知道嗎?

That I had mind on you
我已注意你良久

Darling, so share with me
親愛的,所以請和我分享

Your love if you have enough
無論是你滿腔的熱愛

Your tears if you're holding back
或是你藏住的淚水

Or pain if that's what it is
甚或是你的痛苦—若那才是你所隱藏的

How can I let you know
我要如何才能讓你知道

I'm more than the dress and the voice
我不是只有美麗的外貌和動聽的聲音

Just reach me out then
只要向我採取行動,然後

You will know that you're not dreaming
你將知道你並不是在做夢

arrow
arrow
    全站熱搜

    唯 發表在 痞客邦 留言(7) 人氣()